پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
شورای انقلاب سوریه روز گذشته(۱۲بهمن۱۳۹۰) گزارش داد، در حمص نیروهای ارتش  بشار اسد پس از درگیری با ارتش آزادی سوریه، مجبور به عقب نشینی از ۶ منطقه در این شهر شدند.
بنا به این گزارش انقلابیون و نیروهای ارتش آزادی سوریه ، یک پادگان نظامی بزرگ ارتش بشار اسد را ‌در کنترل کامل خود گرفتند و مقادیر بسیار زیادی سلاح  به غنیمت گرفتند. همچنین دو پست بازرسی نیروهای سرکوبگر بشار اسد را کاملا منهدم کردند.

پس از این درگیری،  فرمانده گردان خالد ابن ولیدِ ارتش آزادی سوریه طی یک تماس تلفنی به تلویزیون العربیه گفت: ۷ تانک پیشرفته از جمله اسلحه و مهماتی است که به غنیمت گرفته شده است و ۷ نقطه بازرسی از دست نظامیان بشار اسد خارج شده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه  ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزادی سوریه گفت ۵۰ درصد خاک سوریه از کنترل نظامیان سرکوبگر بشار اسد خارج شده است. وی افزود نیروهای ارتش آزادی سوریه دست به حملات سریع علیه نیروهای بشار اسد می زنند و سپس به مناطق امن عقب نشینی تاکتیکی می کنند.
از سوی دیگر نخست وزیر اردن با ابراز نگرانی از جنگ داخلی در سوریه گفت، برخی معتقدند چه بسا که بزودی شاهد سرنگونی رژیم در سوریه باشیم.

Blog Archive