پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
صالح المطلک در گفتگویش در بغداد با الشرق الاوسط فاش ساخت که علت اختلاف “موضوعی است که به‌دنبال بحث و بررسی موضوع توازن و تعادل ملی پیش آمد که مالکی بر آشفت و مرا متهم کرد که مزدور عربستان سعودی هستم و از آن کشور پول می‌گیرم.
به گزارش الشرق الاوسط فرامنطقه ای ۴ اسفند۱۳۹۰- صالح مطلک خاطرنشان ساخت: “کسی که امروز بر عراق حکومت می‌کند یک حزب و یک نفر می‌باشد و نخست‌وزیر با جلوگیری از کار کردن کارمندان دفتر من درحالی‌که من هم‌چنان معاون نخست‌وزیر هستم با مسأله به شیوهٴ غیرقانونی برخورد کرده است”.
معاون نخست‌وزیر عراق رئیس جبههٴ گفتگوی ملی تکذیب کرد که “عربستان سعودی هرگونه نقشی را در موضوع عراق داشته باشد“ و گفت که ”عربستان در این موضوع دخالت نداشته است و همین امر موجب شد که ایران به تنهایی کنترل اوضاع کشور را در دست بگیرد”. وی تأکید کرد که “دولت عراق با تصمیم ایران تشکیل شده و علت سر پا ماندنش نقش ایران می‌باشد و اگر نقش ایران نمی‌بود دولت به شیوهٴ دیگری تشکیل می‌شد”.

الشرق الاوسط: منظور تان از این عامل و یا نقش منطقه‌یی چیست؟
صالح المطلک: من مشخصاً منظورم ایران است، ایران بر همه امور در عراق مسلط است دولت فعلی با تصمیم ایران شکل گرفته است و علت ماندنش نقش ایران است، و اگر نقش ایران نبود دولت به شکل دیگری تشکیل می‌شد و در دولت اصلاحات انجام می‌شد ولی ایران بر تشکیل این دولت و ماندنش به این شکل اصرار داشت. ...
الشرق الاوسط: آیا بهار عرب آنطور که بعضی از سیاستمداران عراقی می‌گویند از عراق شروع شده است؟
صالح المطلک: باید از جنوب شروع بشود
الشرق الاوسط: بالاخره، آیا مطلک از مالکی عذرخواهی خواهد کرد؟
صالح المطلک: اگر عذرخواهی کاستن از شرف و کرامت شخصی مطلک و تقویت شرافت و کرامت عراقیان باشد اصلاً در عذرخواهی تردید نخواهم کرد، امروز آن‌چه که برای من مهم است این است بازگرداندن کرامت و شرافت عراقیان است و چیزی که برایم مهم است ثبات و سازندگی عراق است، ولی من فکر می‌کنم عذرخواهی به این شیوه کرامت و شرافت عراقیان را خدشه‌دار می‌کند به همین دلیل عذرخواهی نخواهم کرد».

Blog Archive