پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
محمد مراح جوان فرانسوی که در دو اقدام تروریستی هفت نفرازجمله سه تن ازنفرات ارتش فرانسه را ازپای درآورده بود، درساعات اولیه بعد ازظهرامروز، پس از سی و دو ساعت مقاومت،  درآپارتمانی که درآن سنگرگرفته بود کشته شد.

 محمد مرآح، 24 ساله که متهم به قتل 7 تن، در روزهای اخیر است، پس از 32 ساعت مقاومت، در ساعت ده و سی دقیقه صبح روز چهارشنبه، 22 مارس، در آپارتمان مسکونی خود که از روز گذشته به محاصره نیروهای پلیس فرانسه درآمده بود، کشته شد.

درمورد نحوه کشته شدن متهم به تروریسم هنوزگزارش دقیقی دردست نیست. گفته می شود که نیروهای ویژه ضدترورفرانسه پس ازسی ودوساعت مذاکره ، موفق نشدند وی را به تسلیم و همکاری با دستگاه قضائی متقاعد نمایند. درساعات اخیربود که با ادامه امتناع متهم ازهمکاری نیروهای ویژه توانستند به محل اختفای وی رسوخ نمایندکه دردرگیرمتقابل وی ازپای درامده است.
محمد مراح بیست وسه ساله شهروند فرانسه ازتبارمسلمانان الجزایردرشهرتولوز درجنوب فرانسه متولد شده بود. وی تحصیلات خود را به عنوان صافکاراتومبیل به پایان رسانده و به علت خلاف کاری کوچک بارها ازسوی پلیس دستگیرو درمواردی زندانی نیز شده بود.
به گفته مقامات امنیتی فرانسه، محمد مراح، هفته گذشته، درمرحله اول ازعملیات مسلحانه خود درشهرمونتبان سه چترباز ارتش فرانسه و سه روز پس ازآن سه کودک و یک آموزگارمدرسه کلیمیان شهرتولوز رابه ضرب گلوله به قتل رسانده بود.
بنا برگزارش ها، محمد مراح پس از پیوستن به جنبش اسلامی القاعده دو بارنیز به مناطق تحت کنترل این سازمان درمرزهای پاکستان و افغانستان سفرکرده بود.
دربحبوهه ی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه، بحران حاصل از تروریسم این هفته محافل سیاسی و بویژه نامزدهای و تشکل های چپ وراست را به شدت به خود مشغول داشته است. راست افراطی فرانسه منابع اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی فرانسه را به کم کاری و سهل انگاری درکنترل بینادگرائی اسلامی متهم می کند.
درهمین رابطه، الن ژوپه، وزیرامور خارجه فرانسه، امروز گفت: اگر نارسائی هائی درعملکرد سازمان های اطلاعاتی فرانسه درمورد ردیابی و کنترل هسته های جهادگران فرانسوی وجود داشته باشد، دولت دراین مورد درافکارعمومی شفاف سازی خواهد کرد.
از شب گذشته هیچگونه نشانه ای مبنی بر زنده بودن فرد متهم که در محاصره پلیس مشاهده نشده بود. همین امر بر گمانه زنی ها نسبت به وضعیت محمد مرآح و مرگ و زندگی وی افزوده بود.
محمد مرآح شب گذشته گفته بود که "می خواهد با سلاح در دست بمیرد".

http://www.persian.rfi.fr


Blog Archive