پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
اظهارات عماد غلیون نماینده پارلمان سوریه که به قیام کنندگان برای سرنگونی بشار اسد پیوسته است: رژیم ایران با تمام توان  از دیکتاتور سوریه در سرکوب مردم، پشتیبانی میکند

تلویزیون سی.ان.ان  مصاحبه ای با عماد غلیون نماینده پارلمان سوریه که اخیرا به قیام مردم سوریه پیوسته است، انجام داد. سی ان ان گفت مردی که همین چند روز پیش یکی از مقامات سطح بالا در طرف بشار اسد بود در آخر این هفته به قاهره فرار کرد. عماد غلیون که سابقه نظامی دارد و نماینده شهر حمص در پارلمان سوریه است از رژیم بشار اسد جدا شد.

عماد غلیون تازه ترین و ارشدترین مقامی است که تاکنون از رژیم حاکم جدا شده است. او پنج سال را در پارلمان سوریه گذرانده است، ولی الآن در قاهره می‌باشد. او تصاویری که ماهها است تظاهرکنندگان بر روی اینترنت می‌گذارند را مورد تأیید قرار می‌دهد.
عماد غلیون گفت: چیزی که دارد در شهر حمص صورت می‌گیرد یک بحران است. آن شهر تبدیل به شهر ارواح شده است که مملو از وحشت است. هیچ کلمه‌یی نمی‌تواند وقایع آن‌جا را توصیف کند. شرایط انسانی حمص خطرناک است و هیچ خدمات پایه‌یی و  منابع غذایی یا بیمارستانی که مواد کافی داشته باشد وجود ندارد.
به‌خاطر وجود تک‌تیراندازانی که مردم را می‌کشند، ساکنان شهر نمی‌توانند از یک محله به محله دیگر بروند.
خبرنگارسی ان ان گفت شهر حمص مرکز درگیریهایی است که باعث کشته شدن ۵هزار تن در سوریه شده است. سازمان ملل می‌گوید که تاکنون ۵هزار تن در سوریه کشته شده‌اند.
عماد غلیون به تلویزیون سی ان ان ۲۷دی، می‌گوید بودجه سرکوب انقلاب و قیام عمومی مردم بدون محدودیت است. هیچ پولی برای کشور باقی نمانده است، تنها پولی که باقی مانده است برای حمایت از نیروهای امنیتی کشور و آدمکشان است، غلیون گفت بشار اسد از خارج و اصلیترین متحد خود کمک دریافت می‌کند.
رژیم ایران با تمام توانش از رژیم (سوریه) پشتیبانی می‌کند. حفظ رژیم سوریه دفاع از رژیم ایران و منافع آن محسوب می‌شود. اما رژیم ایران می‌داند که رژیم سوریه در حال ضعیف شدن است و به همین دلیل از این رژیم به‌عنوان ابزاری برای مذاکره با غرب استفاده می‌کند.
خبرنگارسی ان ان گفت، اتحادیه عرب نگران شروع یک جنگ فرقه ای در سوریه است. عماد غلیون این نگرانی را مردود می‌شمارد و می‌گوید این تظاهرکنندگان خواهان آزادی هستند. از نظر او، ناظران اتحادیه عرب تا به الآن، و در بهترین حالت بی‌کفایت بودند.
ما انتظار داشتیم که ناظران اتحادیه عرب باعث متوقف شدن ماشین کشتار رژیم حاکم شوند، اما انگار که آنها برای یک “سفر نظارتی ”آمده بودند. یعنی مأموریت نبود، برخی از آنها برای دیدار از فرمانداران رفتند، دیگران هم بیشتر زمان خود را در هتلهای پنج ستاره گذراندند.
مجری سی ان ان میگوید: عماد غلیون به‌دنبال کمک از سوی قدرتهای غربی است. او می‌گوید که اگر به رقیبان این رژیم ابزار مناسب، سلاح و منطقه پرواز ممنوع داده شود آنها خودشان کار این رژیم را تمام می‌کنند.
او یک پیام هم برای کشورهایی که به سرنگونی معمر قذافی کمک کردند داشت و گفت: من از شما می‌خواهم تا به ارزشهای انسانی خود و پیشرفت دموکراسی مراجعه کنید. من از شما می‌خواهم به ما کمک کنید تا کشتار را متوقف کنیم و یک دموکراسی حقیقی برای خودمان ایجاد کنیم.
خبرنگارسی ان ان در پایان گفت: از نظر عماد غلیون خونریزی در سوریه به‌زودی متوقف نخواهد شد. اما او بر این باور است که رژیمی که خودش زمانی برای آن خدمت می‌کرد در نهایت سرنگون خواهد شد.

Blog Archive