پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

گفتگوی هیلاری کلینتون و سرگئی لاورف در حاشیۀ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد
گفتگوی هیلاری کلینتون و سرگئی لاورف در حاشیۀ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد
Reuters

نوشتۀ فواد روستائی
هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجۀ آمریکا، از سرگئی لاورف، همتای روسی خود، خواسته است این نکته را به مسئولان جمهوری اسلامی ایران گوشزد کند که گفتگوهای ماه آوریل میان تهران و گروه کشورهای موسوم به گروه (١+٥)، "آخرین فرصت" برای جلوگیری از جنگ است.

این مطلب را روزنامۀ روسی "کومرسانت" در شمارۀ امروز (چهارشنبه) خود به نقل از منابع دیپلماتیک بلندپایه فاش کرده است.
خانم هیلاری کلینتون و سرگئی لاورف در روز دوشنبۀ این هفته در حاشیۀ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به اوضاع در سوریه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

همزمان با طرح این خبر از سوی روزنامۀ "کومرسانت"، سرگئی ریابکف- معاون وزیر امورخارجۀ روسیه- در گفتگوئی با همین روزنامه ضمن اذعان به رو به وخامت گذاشتن وضعیت پروندۀ هسته ای ایران گفت با وجود این روسیه هرگز از "آخرین فرصت" یا "آخرین شانس" سخن نمی گوید و برای تقویت تمایل به حل این بحران از راه های سیاسی کوشش می کند.
ریابکف افزود در حال حاضر وضعیت این پرونده رو به تشدید تنش و تندروی دارد.
معاون وزارت امورخارجۀ از آنان که خواستار توسل به اسلحه هستند خواست خویشتنداری پیشه کنند و برای حل بحران از راه های دیپلماتیک بکوشند.
به نوشتۀ روزنامۀ "کومرسانت"، روسیه همزمان با تلاش برای حل بحران هسته ای ایران از راه های مسالمت آمیز، خود را برای رویاروئی با یک حملۀ به ایران در صورت وقوع آن آماده می کند.
به گفتۀ یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه، این کشور طرحی را برای رو به رو شدن با موجی از پناهندگان آماده کرده است.
یک منبع دیگر در وزارت امورخارجۀ روسیه از وجود طرحی "بسیار محرمانه" برای حفظ جان شهروندان روسی در صورت حمله به ایران خبر می دهد.
در این میان خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد در یک نظر سنجی انجام شده در آمریکا، ٥٦٪ از پرسش شوندگان گفته اند در صورت اثبات این امر که تهران در پی دست یابی به سلاح است با حملۀبه ایران موافقند حتا اگر این حمله به افزایش قیمت بنزین نیز منجر شود.
در مقابل آنان ٣٩٪از پرسش شوندگان مخالف حمله به ایران بوده اند.
٦٢٪ از مردم آمریکا به گزارش رویترز، از حملۀ اسرائیل به ایران در صورت اثبات قصد ایران به ساخت بمب اتمی پشتیبانی می کنند.

http://www.persian.rfi.fr


Blog Archive