پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

حضور پناهی و رسول اف در شصت‌وچهارمين دوره فستیوال فیلم کن
به گزارش سینمانگار، دو فیلم از جعفر پناهی و محمد رسول اف دو کارگردان ایرانی به شصت‌وچهارمين دوره فستیوال فیلم کن راه پیدا کرده و در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مسئولان جشنواره فیلم کن اعلام کردند، «اين فيلم نيست» به کارگردانی جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب در بخش مسابقه این دوره از جشنواره  کن حضور خواهند داشت. این فیلم روز 20 مه(30 اردیبهشت) نمایشی ویژه خواهد داشت. همچنین فیلم سینمایی «به اميد ديدار» به کارگردانی محمد رسول اف روز سیزدهم مه(23 اردیبهشت) در بخش نوعی نگاه نمايش داده خواهند شد.


«این فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی به موضوع درخواست تجدید نظر حکم دادگاه او می پردازد و فیلم «به امید دیدار» ساخته محمد رسول اف داستان یک و کیل جوان است که تلاش دارد با گرفتن ویزا ایران را ترک کند. لیلا زارع‌، فرشته صدرعرفایی، شهاب حسینی و رویا تیموریان در فیلم «به امید دیدار» به ایفای نقش پرداخته اند.

به گزارش سینمانگار، لازم به ذکر است که این دو فیلم فاقد مجوز بوده و به اصطلاح به شکل زیر زمینی ساخته شده اند.

جعفر پناهی در انتظار روشن شدن وضعیت محکومیت خود از سوی دادگاه تجدیدنظر به سر می برد. وی در پی حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، از سوی دادگاه انقلاب تهران به 6 سال زندان و  20 سال ممنوعیت خوروج از کشور و 20 سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شده است.

شصت‌وچهارمين دوره فستیوال بین المللی فیلم کن 2011 با فیلم «نیمه شب در پاریس» "وودی آلن" افتتاح خواهد شد. این فستیوال از 11 می آغاز و تا 22 می(21 تا 31 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.