پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
روز گذشته احمدی‌نژاد در پاسخ به اظهارات روز سه‌شنبه علی لاریجانی و بعضی از نمایندگان مجلس آخوندی که به ادغام هشت وزارتخانه توسط او اعتراض کرده بودند، گفت: ”برخی تصور می‌کنند که آنها صاحب کار هستند و دولت کارگر آنان است“.
او علی لاریجانی را مخاطب قرار داد و گفت: ”رئیس محترم مجلس ظاهراً فکر می‌کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی‌جهت آلوده و مشوش کرد“. او در حالی لاریجانی را متهم به آلوده سازی فضا می‌کند که در یک تصمیم ناگهانی در هیأت دولت، هشت وزارتخانه را درهم ادغام و مصوبه آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه، وزارتخانه‌های ”راه و ترابری“ با ”مسکن و شهرسازی“، ”نیرو“ با ”نفت“، ”صنایع و معادن“ با ”بازرگانی“ و ”رفاه و تأمین اجتماعی“ با ”کار و امور اجتماعی“ ادغام خواهند شد. نمایندگان مجلس که از این تصمیم احمدی‌نژاد به خشم آمده‌اند به علی لاریجانی خبر دادند که وزیر نفت توسط ”پیامک“ از معاونان خود خداحافظی کرده است. واکنش علی لاریجانی پس از شنیدن این خبر نشانه خشم اوست. او با تاکید بر این‌که ”مملکت حساب و کتاب دارد“ گفت: ”وزیر که نمی‌تواند سرش را بیندازد پایین و برود خانه‌اش. باید پاسخگو باشد و به کارش برسد“. لاریجانی در مخالفت با اقدام احمدی‌نژاد برای ادغام هشت وزارتخانه گفت: ”ادغام وزارتخانه‌ها غیرقانونی است و وزیران موظف به ادامه کار خود هستند“. او افزود: ”دولت باید سریعا این دو وزیر را به مجلس معرفی کند. مسوولین کنونی این دو دستگاه هم حق تصرف در اموال سازمان تربیت‌بدنی و وزارت راه را ندارند. هرچه بیشتر از تخلف دولت در معرفی وزرا بگذرد، تخلف دولت بیشتر می‌شود“.
نمایندگان مجلس آخوندها معتقدند دولت موظف است از مجلس برای ادغام وزارتخانه‌ها مجوز بگیرد و به همین دلیل ابلاغ مصوبه هیأت دولت برای اجرا را غیرقانونی می‌دانند. دلیل آن هم اینست که احمدی‌نژاد در این کار از یک طرف طرح کوچک کردن دولت طبق مصوبه مجلس را اجرا می‌کند، اما از طرف دیگر تعدادی از وزرایی را که به جریان او نزدیک نیستند را از هیأت دولت اخراج می‌کند. به همین دلیل خداحافظی وزیر نفت به لاریجانی گران آمده و پرخاش می‌کند که ”مملکت حساب و کتاب دارد“. احمدی‌نژاد که یک بار دیگر طرح دور زدن مجلس را در موضوع وزارتخانه‌هایش به پیش می‌برد، نه تنها پاسخ درخوری به تاسیس وزارت ورزش طبق مصوبه مجلس نداده و آن را تا به‌حال اجرایی نکرده، بلکه اکنون با اجرای مصوبه خود، مجلس را دور زده و با جابجایی وزرا و ادغام آنان سعی به جمع‌وجور کردن قدرت خود و یکدست کردن آن برای رویاروییهای بعدی دارد. او قانون دانی لاریجانی و مجلس نشینها را زیر سؤال می‌برد و به تمسخر می‌گوید: ”قانونگذار قانون را نوشته و بهتر است امروز یک بار دیگر آن قانون را بخواند“. اینگونه او درس قانون خوانی به رئیس قوه مقننه و نمایندگان مجلس می‌دهد. در ادامه این دهن کجی، احمدی‌نژاد در پاسخ کسانی که او را تهدید به پیگیری تخلف می‌کنند، می‌گوید: ”در کشور مرجع رسیدگی به تخلفات قانونی وجود دارد و نمی‌شود رئیس مجلس بخواهد شخصاً به تخلفات رسیدگی کند. این وظیفه برعهده دیوان عدالت اداری کشور است و اگر اختلافی نیز بین قوا بروز کرد، رهبر معظم انقلاب این مسأله را حل می‌کنند“. و اینگونه او بار دیگر توپ را به زمین رهبر و ولی‌فقیه نظام نزدیک کرده و سعی می‌کند تا پای او را به این ماجرا نیز بکشاند. پایان این کشاکش هرچه باشد، نشانه بحران عمیقی است که در بالاترین رده های رژیم وجود دارد.
به نقل از نبرد خلق