پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

 سایت اسکوپ ۲۲ شهریور، درمقاله به قلم رضا هفت برادران نوشت: ”دقیقا پنج ماه است که دخترم صبا همراه با ۳۵ نفر دیگر در کشتاری به رهبری نیروهای مالکی به درخواست تهران به قتل رسیده است.اعتراض جهانی، تحصن و کارزارها هنور ادامه دارد. حمام خون در کمپ به همراه دهها دستگیری و آدم ربایی مخفی خانواده های مجاهدین در ایران نیز ادامه دارد و با در لیست سیاه قرار دادن مجاهدین توجیه می شود.


بعلاوه در جولای ۲۰۱۰ دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در امریکا به وزارت خارجه دستور داد که تصمیم نگه داشتن مجاهدین در لیست تروریستی را بازبینی کند. سیزده ماه بعد از آن، محافظه کاری غیر معمول وزارت خارجه در اجرای حکم دادگاه غیر قابل توجیه و در نقض حاکمیت قانون است.

در اوایل ۲۰۰۴، یک تحقیقات ۱۶ ماهه در کمپ اشرف در ۶۰ مایلی شمال بغداد و محل سکونت حدود ۳۴۰۰ عضو مجاهدین، توسط نه اداره امریکا منجمله اف.بی.آی، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، دفتر مهاجرت و دی.آی.ا انجام شد.
هدف تحقیق و از صافی رد کردن همه ساکنین اشرف بود.
به گفته نیویورک تایمز در ۲۷ جولای ۲۰۰۴، دولت امریکا اعلام کرد "امریکا پایه ای برای محاکمه گروه <ترور> ایرانی که در عراق نگه داشته می شود نمی بیند".
بعد از اینکه دادگاه استیناف ناحیه دی.سی در ۱۶ جولای ۲۰۱۰ حکم داد که این پرونده بازبینی شود، یک صدای قوی در کنگره امریکا از وزیر کلینتون خواسته است که به سیاست اشتباه استمالت از ملاها در تهران و در لیست سیاه قرار دادن مجاهدین خاتمه دهد.
از سال ۲۰۰۸ بیست دادگاه در اروپا احکام قطعی برای از لیست خارج شدن مجاهدین به دلیل نبود شواهد داده اند که بعدا این اجرا شد. قضاییه فرانسه در ۲۰۱۱ اعلام کرد که شواهدی از تروریسم علیه مجاهدین وجود ندارد.

با اینحال وزارت خارجه امریکا هنوز نسبت به استمالت از ملاها متمایل است، خشم رسانه ای پر سر و صدای هواداران و عوامل رژیم ایران در کنگره در بالاترین سطح است تا کاخ سفید را متقاعد کنند که مجاهدین را در لیست تروریستی نگه دارد.
کارزار مهندسی شده ۴ هفته گذشته که سرنخش در تهران است برای هر ناظر بیطرفی ثابت کرده است که چنین تلاشهایی بخشی از یک کارزار برای ممانعت از تغییر رژیم در ایران است.
در عین حال نگرانی های قانون گذاران و تحلیل گران به تصمیم مستقل کاخ سفید درباره خارج کردن مجاهدین از لیست کم بها می دهند.
هم سیاست شکست خورده فشار برای مذاکره یا تعامل برای تغییر رفتار با یک رژیم مرده و استفاده از برچسب تروریستی بعنوان کارت بازی برای روحانیان مرده و نامشروع حاکم بر ایران یک بازی شطرنج طراحی شده توسط تهران است.
برداشت مقامات ایران از سیاست تعامل با مستبدین ظالم ایران آشکارا بعنوان علامت ضعف از طرف کاخ سفید مورد تمسخر قرار می گیرد.
با این وجود دختر من صبا بهای جنین سیاست اشتباهی را با جان خود داده است.
مجاهدین تنها جنبشی است که حقوق آن بر اساس قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر عمدا به بهانه امنیت ملی و لیست سازمانهای تروریست خارجی امریکا نادیده گرفته شده است.

وقتی به فهم "سیاست واقعی" می رسد، بادهای اخیر تغییر، برکنار کردن دیکتاتورهای یکی بعد از دیگری قطعا به ملاها می رسد.
واقعیت تلخ برای عوامل رژیم روحانی  این است که این نهایتا اپوزیسیون است که در کشور متلاطم تغییر ایجاد می کند.
علیرغم فشار برای نگه داشتن اپوزیسیون طرفدار دمکراسی ایران (مجاهدین خلق) در لیست سیاه امریکا، و بی توجهی به میلیونها دلاری که در یک کارزار لجن پراکنی پر سر و صدا ولی تکراری علیه مجاهدین هزینه شده، آخرین نمایش مشروعیت سازمان در انتخاب دبیر کل جدید و همینطور آخرین گردهمایی ها ثابت کرده است که این تلاشها بی ثمر است.
خلاصه این بحث را می توان در وسط صحبتهای آقای ژان زیگلر، نایب رییس کمیته مشورتی شورای حقوق بشر ملل متحد در جلسه ای در جولای امسال دید.

"کمپ اشرف منبع امید و آرزو برای مردم ایران در رسیدن به دمکراسی است. اگر کمپ اشرف باقی نماند، باید بگوییم که این برای انقلابهای عربی، برای انقلابیون عرب که دنبال مرجعی هستند، دنبال نمونه ای هستند، این یک فاجعه است"
او افزود: "از مصر تا کوههای نافوس در شرق لیبی و تا تونس روشن است که همه این جوانه ها دنبال مرجعی و نمونه ای هستند. اشرف تصویر چیزی است که آنها دنبالش هستند".

و تاخیر برای خاتمه سیاست استمالت به بهای جانهای بیشتری که در کمپ اشرف از دست می رود خواهد بود.
مجاهدین باید از لیست خارج شود، بقای حقوق بشر و ارزشهای دمکراتیک یک ضرورت قرن ۲۱ علیه دیکتاتورهاست.
امریکا باید سیاستش در قبال رژیم ایران را عوض کند و با مردم ایران و مقاومتش بایستد.“