پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
آنجلينا جولي (به انگليسي: Angelina Jolie Voight) زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازيگر و مدل آمريكايي و " سفير حسن نيت " سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است . او بارها و بارها توسط مجله‌ها و مراسم‌هاي مختلف به عنوان زيباترين، سكسي‌ترين و بهترين مادر بازيگر و ... انتخاب شده است. همچنين او توانسته سه بار جايزه گلدن گلوب، دو بار جايزه اتحاديه بازيگران سينما و يك بار جايزه اسكار را تصاحب كند.
او فعاليت به عنوان مدل را از دوازده سالگي شروع كرد و در شهرهايي مثل لندن و لس‌آنجلس مدل مشهوري شد. او در جواني در كليپ‌هاي خوانندگاني چون رولينگ استونز، ميت لوف، لني كراويتز، انتولينو ونديتيو بازي كرد، اولين نقش سينمايي وي در فيلم «هكرها» بود كه داستان پنج دانش‌آموز هكر را روايت مي‌كند.

آنجلينا جولي از سال ۲۰۰۱ از سوي كميسرياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفير حسن نيت تعيين شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعاليت در زمينه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.
وي آخرين بار در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ با حضور در كمپ پناهندگان سوري در شهر آلتين اوزو از توابع تركيه با پناهندگان سوريه اي ديدار كرد.

ازدواج

همسر اول وي جان لي ميلر است كه در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج كرد و در سال ۱۹۹۹ از وي جدا شد، همسر دوم او بيلي باب تورنتون است كه در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج كردند، ولي سرانجام بعد از ۳ سال ازدواجشان به جدايي انجاميد.
پس از بازي در فيلم آقا و خانم اسميت، او و برد پيت وارد يك دوستي عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختري به نام شيلو شدند كه به خاطر باورهايشان در مورد پايان دادن به فقر و بدبختي مردم آفريقا تصميم به تولد بچه‌شان در كشور فقير و آفريقايي ناميبيا كردند. شايان ذكر است اين دو با يكديگر ازدواج رسمي نكرده‌اند.
آنحلينا جولي به همراه براد پيت علاوه بر سه فرزند طبيعي خود سرپرستي مدوكس پسر بچه يتيم اهل كامبوج، پكس كودك ويتنامي و يك دختر يتيم اهل اتيوپي به نام زهرا را بر عهده دارند.