پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
به نام آزادی
به نام ملت ایران
خانم ها ، آقایان، به شما و اشرفی های قهرمان درود می فرستم. قرار است امرو ز در باره طرح کهنه تغییر جنسیت خمینی و خامنه ای صحبت کنم، امّا ابتداء نگاهی به ابعاد تظاهرات واشنگتن بیاندازیم.

رابطه گفتار و کردارتظاهرات نمایندگان بخش های گوناگون هواداران مقاومت و جامعه ایرانیان در پشتیبانی از اشرف و با درخواست لغو لیست  بی پایه تروریستی در واشنگتن مرا به یاد ابتکار ایرانیان  در صد سال قبل می اندازد. انجمن سعادت ایران در پائیز ۱۲۹۰ موفق به تشکیل تظاهراتی با شرکت اعضای  احزاب سوسیالیست اروپا و روسیه، در خیابان سن ژرمن پاریس (مقابل کلیسای سن ژرمن دپره) شد تا به تاخت و تاز نیروهای نظامی روسیه تزاری در تبریز و در حمایت از ارتجاع و استبداد اعتراض کنند.
در این اجتماع نمایندگانی از  احزاب کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و حزب سوسیال دمکرات کارگری روسیه شرکت داشتند.
این یاد آوری برای نشان دادن عمق و عمر طولانی مبارزات ایرانیان است در راه به دست آوردن  آزادی و ضرورت همبستگی همه مبارزان در سراسر جهان و نیاز ما به تجهیز افکار عمو می.

ژوئن سال گذشته، آقای اوباما طی پیامی که در موسسه ملی دمکراسی واشنگتن خوانده شد، تاکید کرده بود: ” شجاعت مردم ایران الگوئی برای همه ماست و ما را به چالش می کشد تا تاریخ را به سوی  عدالت هدایت کنیم. ...”
 البته شجاعت ملت ایران در مبارزات تاریخی اش مربوط به جنبش های اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیست. حد اقل سابقه ۱۲۰ ساله دارد، از لغو امتیار تنباکو تا امروز.
ژوئیه گذشته هم آقای کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای با سی ان. ان در اشاره به اجتماع بزرگ پشتیبانان مقاومت در ” تاورنی“ حومه پاریس، گفته بود: ” آن تظاهرات وسیعی که دیروز در فرانسه توسط نیروهای  طرفدار آزادی و دمکراسی بود را ببینید که می گفتند ای کاش تحریمات سخت تری اعمال می شد. ...  در بحث اتم فکر می کنم این مهمترین موضوعی است که جهان با آن مواجه می باشد.“
سوال من از این دو رئیس جمهور فعلی و اسبق آمریکا که هر دو وکیل دادگستری و حقوقدان هستند این است که شما رهبران آمریکا در ۶۰ سا گذشته کجا و به چه طریقی در ایران ” تاریخ را بسوی عدالت هدایت“ کردید؟  کجا برای ” نیروهای طرفدار آزادی و دمکراسی“ دستبند و پابند نساختید؟
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
عمل به سوگند جفرسون
وکلا و حقوقدانانی که از اواخر قرن هیجدهم تا امروز به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده اند، لیست بالا بلندی را تشکیل می دهند. اکثریت بزرگی است. از جان آدامز، جفرسون، مدیسون، مونرو، جان کوئین آدامز، اندرو جاکسون، مارتین ون بورک، جان تایلر، جیمز بوکان، فرانکلین پرس، میلارد فریمور، جیمز ناکس ... تا کلینتون و اوباما. به این دلیل آمریکا را جمهوری وکلا می نامند.
از اولین تا پانزدهمین، رئیس جمهور بعد از استقلال آمریکا ۱۲ نفر حقوقدان و وکیل بودند. یکی از  آنها جفرسون بود که ۳۳ ساله بود و  درتهیه و تدوین اعلامیه استقلال  آمریکا شرکت داشت. او در تصویب قانون آزادی وجدان و جدائی مذهب از حکومت نقش مهمی داشت. آن زمان آمریکا یک صدم جمعیت و قدرت امروز را نداشت ولی آن بزرگمرد سوگندی یاد کرد که برای اخلاف و جانشین های او درس آموز است. برای ملت و کشور آمریکا حیثیت می آفریند. ”در پیشگاه خدا سوگند خورده ام تا با هر شکلی از استبداد که در فکر بشر می گذرد خصومت بورزم ...“
اگر به تاریخ روابط ایران و آمریکا در ۶۰ سال گذشته بنگریم، خواهیم دید که تکنوکراتهای بی مقداری مثل باتلر“ با هر شکلی از استبداد ”علیه“  نیروهای طرفدار آزادی و دمکراسی“ و  علیه ”عدالت“ همکاری کردند. ادامه این سیاست ها علیه سوگند جفرسون و حیثیت آمریکا و حقوق طبیعی انسانها نیست؟
ما سخنان شیرین و شیوای دوتن از رهبران آمریکا را دیدیم امّا به عمل کار برآید به سخن رانی نیست.

همبستگی بین المللیعلاوه بر حمایت مردم کشورهای اروپا، امروز اشرف از حمایت های بی دریغی در بین مردم کشورهای مسلمان نشستن برخوردار است. در جلسه افطاری پاریس، مسلمانانی از فرانسه، ترکیه، اردن، آذربایجان، مراکش ، الجزایر، تونس، عراق، فلسطین، کومور، لبنان، افغانستان، مصر و... هم شرکت داشتند. اشرف در بطن جنبش آزادیخواهی در کشورهای  مسلمان نشین می تواند محوری برای تبادل تجربیات تاریخی مبارزات ملت ایران باشد. این سیاست زنگ زده مماشات است که دست وپای مقاومت ملی ما را بسته و سگ هار ولایت مطلقه فقیه را به جان ایرانیان و نیروهای ترقی خواه کشورهای مسلمان نشین انداخته است . آنان در قبای ”دین پیشگان“ ارتقاء اجتماعی  و سیاسی مسلمانان را که قریب یک چهارم مردم روی  زمین هستند  را سد کرده اند.  خلاء موجود سیاسی در کشورهای مثل مصر، لیبی ، تونس، سوریه ، یمن سرنوشت شومی مانند عراق را رقم می زند. با تقویت عناصر ترقی خواه و سکولار  در کشورهای مسلمان نشین است که می توان تاسیسات و نهادهای اجتماعی موجود را با نیاز های قرن بیست و یکم منطبق کرد. در این قافله بزرگ جهانی ایرانیان می توانند نقش بزرگ و سازنده ای را در همبستگی برای پیشرفت و تلاش برای مهار نیروهای ارتجاعی به عهده  گیرند. سیاست مماشات با ارتجاع سد بزرگ این  نقش  آفرینی تاریخی است.

جواز قتلخانم رجوی در سخنرانی تلویزیونی خطاب به تظاهرات  واشنگتن لیست ننگین تروریستی  را به درستی ”جواز قتل“ اعضای مقاومت نامیده اند .
این جواز قتل است که به عمامه به سران خونریز مسلط بر میهن ما قدرت می دهد تا پدران و مادرانی که برای دیدار عزیزان خود به اشرف می روند را به بند بکشد، شکنجه دهد و به حلق آویز محکوم کند.
این جواز قتل است که دست جنایتکار مالکی را در تجاوز به جان عزیزترین فرزندان رشید ملت ایران باز گذارده است. مگر این جنایتکار به قیمت خون هزاران جوان آمریکائی  و صدها میلیارد دلار مالیات مردم آن کشور در عراق به قدرت نرسیده است؟
این جواز قتل است که به درندگان مطیع و خونریز زیر فرمان مالکی اجازه می دهد تا حتی گور را هم از قربانیان خود دریغ کنند .
این جواز قتل است که به نیروهای زرهی ددمنش مالکی اجازه زجر کش  کردن بیماران مُشرف به موت را می دهد .
این جواز قتل است که اجازه تخریب خانه ها، تاسیسات، قطع برق، قطع آب، جلوگیری از تحویل دارو و غذا و غارت اموال و محاصره را می دهد .
ادامه دارد.
+ این مطالب سخنرانی محمدرضا روحانی است برای ایرانیان و پشتیبانان مقاومت، که در دفاع از حقوق اشرفی ها از ۱۲۸ روز پیش  مقابل مقر اروپائی ملل متحد، میدان ملتها تحصن کرده اند. سخنرانی با حذف، الحاق و اصلاح ویراستاری و از گفتار به نوشتار در آمده است