پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
 
الشرق الاوسط ۲۶ مهر - واشنگتن - در حاليکه ايالات متحده  تلاش ميکند که برنامه هسته اي ايران را متوقف نموده و آماده سازي هاي عقب نشيني نيروهاي نظامي خود از عراق را انجام دهد، راي دهندگان آمريکايي بايد بپرسند که چرا دولت اوباما به اراده  ملاهاي تهران و متحدان عراقي آن بر روي يک مساله کليدي تسليم گرديده است. اين مسئله کليدي سرنوشت ۳۴۰۰ عضو غير مسلح  اپوزيسيون ايراني ، يعني مجاهدين خلق است که در کمپ اشرف در شمال بغداد زندگي مي کنند. دولت نخست وزير نوري کمال المالکي يک مسلمان شيعه ،بيشرمانه اعضاي مجاهدين خلق را به قتل رسانيد . آقاي مالکي در توجيه حملات خود مطرح نمود که  اين گروه در ليست رسمي سازمان هاي تروريستي خارجي ايالات متحده است.
 
در آوريل ، نيروهاي عراق وارد قرارگاه اشرف شدند و توسط شليک گلوله و استفاده از خوروهاي زرهي ۳۴  تن از ساکنين را  کشته و صدها نفر را مجروح نمودند. مالکي در حال حاضر تا ۳۱ دسامبر  براي بستن اردوگاه و پراکنده کردن ساکنان آن در سراسر عراق به  گروه مجاهدين خلق مهلت داده است.
 
بدون برخورد قاطع آمريکا و مداخله سازمان ملل متحد درحفاظت از ساکنان اردوگاه و تصميم توسط وزارت امور خارجه در حذف نام  مجاهدين خلق به عنوان گروه  تروريستي ، حمله  بزرگتري بر اين اردوگاه و يا قتل عام ساکنان آن در مناطق ديگر در عراق  در چشم انداز ميباشد.اين وضعيت نتيجه مستقيم درک نا صحيح و اقدام  وزارت امور خارجه در فلج نمودن مجاهدين خلق توسط  اين برچسب  تروريستي ، در سال ۱۹۹۷ آغاز شد. درآن زمان ، من  رئيس اف بي آي بودم. من به اين نتيجه رسيدم که اين بخشي ازخدعه سياسي بي ثمري براي تشويق   تهران به گفتگو بوده است. هيچ مدرک معتبري دال بر اينکه اين گروه تهديدي براي ايالات متحده بشمار ميرفته ويا ميرود وجود ندارد.
 
بطورغم انگيزانه اي ،با وجود اين برچسب تروريستي غير قابل توجيه وزارت امور خارجه، دشمنان مجاهدين خلق در تهران و بغداد فکرمي کنند  که يک مجوز براي کشتن و پايمال کردن تضمين هاي کتبي که توسط ايالات متحده در حفاظت ازساکنان اشرف داده شده است دارند. همچنين دادگاههاي صحرائي تهران نيز اين تعيين تروريستي را به عنوان بهانه اي براي دستگيري ، شکنجه و قتل هرکسي که تهديدي براي  رژيم ملاها بحساب مي آيد استفاده ميکنند.بنا به دلائل مختلف وزارت امور خارجه، اغلب ، نامگذاريهائي با انگيزه هاي سياسي انجام داده است. بعنوان مثال ارتش جمهوريخواه ايرلند عليرغم توصيه اف بي آي در اين فهرست قرار داده نشد. به  همينصورت  مقتدي صدر و ارتش مهدي در عراق و شبکه تروريستي حقاني در پاکستان -- که هر دو در قتل بسياري از آمريکايي ها نقش داشته اند  در ليست تروريستي ذکر نگرديده اند.
 
در زمان تصدي من به عنوان رئيس F.B.I. من حاضر به تخصيص منابع اداره به بررسي مجاهدين خلق نبودم ، چون من به اين نتيجه رسيده بودم که بر اساس شواهد، اين نام گذاري  بي اساس بوده و اين گروه هيچ تهديدي براي امنيت آمريکا بحساب نمي آيد.
با اين حال زماني که کشتي گيران ايراني براي اولين بار در يک حرکت دوستانه  به ايالات متحده دعوت شده بودند ، من   به اصرار وزارت امورخارجه  که اف بي آي   انگشت نگاري ، کشتي گيران ايراني و ماموران اطلاعاتي اي که   به عنوان ورزشکار وارد ميشدند را متوقف سازد انتقاد نمودم اما در متمرکز نمودن توجه دولت کلينتون  بر تهديد ناشي از  سپاه
پاسداران انقلاب اسلامي ايران ، که به صدور تروريسم  و اعمال جنگ عليه امريکا متعهد ميباشد موفق نبودم. از جمله کارهاي سپاه پاسداران حمله  به برج هاي خيبر در عربستان سعودي در سال ۱۹۹۶ بود    ، که منجر به کشته شدن۱۹ تن ازاعضاي نيروي هوايي آمريکا گرديد. ما از دادستان در روز سه شنبه شنيديم که يک واحد از سپاه تصميم به قتل سفير عربستان سعودي در واشنگتن داشته است.
 
برخي از منتقدان مجاهدين خلق آنان را فرقه اي خطر ناک ميخوانند.   اما پس از خروج از اف بي آي ، من به دقت حقايق را بررسي کردم و به اين نتيجه رسيدم که مجاهدين خلق يک سازمان تروريستي نبوده و بايد فورا از ليست وزارت امور خارجه برداشته شود.
بسياري از کارشناسان آگاه و مورد احترام ترين کار شناسان تروريسم در جهان به همين نتيجه رسيده اند. (هر چند که من در برخي موارد هزينه براي سخنراني و يا هزينه هاي سفر از هوادار مجاهدين خلق دريافت کرده ام، اما تجزيه و تحليل منطقي  من به عنوان يک شخص حرفه اي و مجري قانون تنها اساس براي نتيجه گيري هاي من است.)
 
در حال حاضر بريتانيا و اتحاديه اروپا  بر طبق شواهد عمل نموده و مجاهدين خلق را از ليست تحريم هاي خود  در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹  خارج نمودند. دادگاه بريتانيا در بررسي پرونده مجاهدين خلق تا آنجا پيش رفت که اين نامگذاري را "منحرف" ناميد.
مجاهدين خلق  در حال حاضر توسط يک زن کاريزماتيک و خوش بيان بنام مريم رجوي رهبري ميشوند که به حمايت قابل توجهي در دولت هاي اروپايي منجر گرديده است. در سال ۲۰۰۱ ، مجاهدين خلق خشونت را کنار گذاشته و اقدام نظامي عليه رژيم ايران را متوقف نمودند.  در سال ۲۰۰۳ ، اين گروه به طور داوطلبانه  سلاح هاي خود را به نيروهاي آمريکايي در عراق تحويل داده و از
آن زمان     اطلاعات ارزشمندي در مورد برنامه تسليحات هسته اي ايران به ايالات متحده  ارائه دادند. بر طبق دستورالعمل هاي خود وزارت امور خارجه ، مجاهدين خلق بايد  از ليست خارج شوند.
 
با اين وجود وزير امور خارجه هيلاري کلينتون و کاخ سفيد  از لغو نامگذاري گروه و حفاظت از اعضاي آن در اردوگاه اشر ، با وجودحمايت هاي هاي هر دو حزب براي انجام اين عمل خودداري کرده اند. در زماني که وظيفه ما در حفاظت از ساکنان اردوگاه به يک مرحله بحراني رسيده است ، وزارت امور خارجه  تنها، گزينه سکوت و تاخيررا بکار گرفته است. نزديک به ۱۵ ماه بعد از حکم دادگاه استيناف ايالات متحده در واشنگتن  که تعيين نمود که دولت در ليست گذاري مجاهدين به عنوان يک گروه تروريستي
قانون را نقض نموده است وزير امور خارجه هنوز هم در حال"بررسي" اين نامگذاري است.   خانم کلينتون از دستور دادگاه  پيروي ننموده است. وي بايد  نشان مي داد که براي توجيه اين انتصاب  که جان بسياري را تهديد ميکند "کدام منابع  به اندازه کافي معتبر "  هستند. دليل اين امر روشن است: هيچ شواهدي وجود ندارد.
 
لوئيس جي فري رئيس F.B.I. از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱.
به نقل از نيويورک تايمز