پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
علیرضا یعقوبی استاد دانشگاه بیرمنگهام در بخش علوم سیاسی، حقوق و اقتصاد و محیط زیست.
بنا به سایت "عصر ایران" از سایت های وابسته به حکومت رژیم فاشیسم دینی حاکم بر وطن اسیرمان ایران به تکاپو افتاده است تا به هر طریق ممکن گماشته خود در عراق را از خطر سقوط برهاند. بنا به گزارش سایت یاد شده پاسدار مجیدی معاون سرکرده نیروی حنایتکار و تروریستی قدس سپاه پاسداران طی چند روز گذشته با تنی چند از رهبران اقلیم کردستان ملاقات داشته است تا راه حلی برای بحران خودساخته در عراق بیاید. گویا او در این رابطه با رئیس جمهور عراق طالبانی که در سلیمانیه اقامت گزیده است و همچنین رئیس دولت اقلیم کردستان عراق بارزانی دیدار داشته است. طالبانی تاکید بر این داشته تا سقوط مالکی در سلیمانیه خواهد ماند و بارزانی هم از رفتن به بغداد و دیدار با مالکی امتناع ورزیده است و مالکی هم در این میان از رفتن به اربیل و گفتگو با مقامات دولت اقلیم کردستان و شخص رئیس جمهور عراق سرباز زده است.


البته ناگفته پیداست که در نهایت این مالکی و اربابش در تهران خواهند بود که باید به یک عقب نشینی دوباره بعد از عقب نشینی قبلی درباره تمدید ضرب الاجل سرکوبگرانه درباره مسئله اشرف تن در دهند هر چند که بعید بنظر می رسد که این عقب نشینی دوباره بتواند دردی از دردهای بی درمان رژیم خامنه ای و گماشته اش در عراق بکاهد. این واقعیتی است سترگ آنکه باد می کارد توفان درو خواهد کرد. رژیم ذوق زده ملاها با بازگشت نیروهای آمریکائی از عراق تلاش نمود بلافاصله خلا حضور نیروهای آمریکائی را با جایگزین سازی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران پر نموده و "سهم امام" خود یعنی عراق را کاملا مصادره نماید. در این راستا به سیاست ایجاد ارعاب و وحشت روی آورد و اقدام به دستگیری عده ای از نیروهای ملی عراقی تحت عنوان توطئه گر و تروریست نموده وجتی معاون رئیس جمهور عراق را متهم به توطئه برای ترور مالکی نمود امری خود در آن خبره بوده و در طی 9 سال دمار از روزگار مردم مظلوم عراق کشیده است ولی نیروهای ملی و دمکرات عراقی و دولت اقلیم کردستان عراق مرعوب این تمهیدات جنایتکارانه نشده و با درس گیری از تجربیات گذشته متحد در مقابل خواست رژیم و گماشته اش مالکی در عراق صف آرائی کردند.

حال رژیم که در موضع ضعف و انفعالی قرار گرفته سعی دارد با ترفند مذاکره با طرفین دعوا راهی برای مصالحه بگشاید اما چه کسی نمی داند که رژیم حاکم بر تهران خود بخش اصلی بحران بوده و بهیچوجه از صلاحیت میانجیگری برخوردار نیست چرا که طرفی می تواند برای حل بحران موجود گام پیش بگذارد که خودبیطرف بوده و نفعی در حل قضیه جز تامین منافع ملی عراق نداشته باشد. رژیمی که در طی 9 سال گذشته کاری جز صدور تروریسم و ایجاد بحران های پیاپی در عراق نداشته و خود همواره طرف اصلی در ایجاد بحران بوده چگونه می تواند در جهت حل مشکل پا پیش بگذارد؟.

آری همواره گفته ایم که خون مجاهدین از گلوی هیچکسی راحت پائین نرفته است و در اینجا هم مظلومیت خونهای بناحق ریخته شده دامن رژیم و گماشته اش در عراق را گرفته و گلویشان را بسختی می فشارد. راه حل واقعی بحران عراق خلع ید کامل از رژیم حاکم بر تهران و گماشته اش در عراق است. نیروهای ملی و دمکرات عراقی بهمراه دولت اقلیم کردستان با درک این واقعیت باید تمامی هم و توش و توان خود را در تحقق این خواسته ملی عراقیان بکار گیرند و هیچگاه اسیر ترفندهای رژِیم تهران و تمهیدات سرکوبگرانه اش نشوند. نیک بدانند که در سایه اتحاد و همبستگی ملی پیروزی در راه خواهد بود و ملت عراق می تواند بعد از 9 سال تحمل سختی و رنج و عذاب به سمت امنیت و آسایش و دمکراسی و آزادی پایدار گام بردارد و در این راستا تمامی مردم آزاده جهان و از جمله مردم ایران و مقاومت سرافراز آنها همراه و همسنگر عراقیان قهرمان و دلاور خواهند بود.