پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
محمد علی آبادی پس از شکست در سمتهای قبلی، از جمله ناکامی در سرپرستی سازمان تربیت بدنی که آخرین نمونه اش در المپیک پکن ظاهر شد، و به رغم مخالفت مجلس و شورای نگهبان ارتجاع، به سرپرستی وزارت نفت منصوب شده و بدون داشتن یک روز تجربه در زمینه نفت، ریاست اوپک را در وین بر عهده گرفت!
 سایت حکومتی تابناک ۱۶خرداد ۱۳۹۰ نوشت: عضو شورای جهاد سیستان و مسئول کمیته عمرانی، مدیر کل راه و ترابری گیلان و معاون وزیر راه و ترابری و مسئول ستاد بازسازی وزارت راه در حالی سرپرست وزار نفت شده است که در سال‌های اخیر قدم به هر حوزه‌ای که گذاشت با یک سوال واحد روبرو شد: با کدام پیشینه به اینجا آمده‌ای؟

محمد علی آبادی را این بار نه در لباس تنگ تیم ملی در زمین چمن بلکه در کت و شلوار به عنوان سرپرست وزارت نفت باید تصور کنیم. با وجود مخالفت شورای نگهبان با ادامه سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت محمود احمدی‌نژاد باز هم به این کار ادامه داد و حتی پس از اعلام رسمی نظر شورای نگهبان توسط کدخدایی جلسه شورای معاونان را هم در پاستور تشکیل داد اما عصر پنجشنبه بالاخره در حکمی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک را به سمت سرپرستی وزارت نفت منصوب کرد.
تابناک افزود: دولتی که می‌خواست حلقه محدود مدیریتی در کشور را از بین برده و راه را برای متخصصان باز کند حال خود در حلقه محدود چند نام گرفتار آمده و برای پست‌های خالی‌اش از کسانی استفاده می‌کند که پیش‌تر امتحان خود را پس داده‌اند و از قضا چندان هم سربلند از آزمون‌ها بیرون نیامده‌اند.
محمد علی آبادی در حالی از امروز و پس از معارفه رسمی به وزارت نفت می‌رود که تا دیروز مشغول ساماندهی تیم‌های ورزشی برای حضور در المپیک لندن بود. علی آبادی با پیشنه‌ای که بیشتر شهرتش را مدیون آن است قرار است به مصاف مافیای جهانی و معادلات بین المللی نفت برود.
دوسال پیش بود که او از سوی رئیس دولت برای تصدی وزارت نیرو معرفی شد و در روزهایی که مجلس بیشترین همگرایی را با دولت تازه روی کار آمده داشت نتوانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کند تا نامش در لیست ناکامان قرار گیرد. حال این روز‌ها با وجود اختلافاتی که شنیده می‌شد بین او و محمود احمدی‌نژاد بروز کرده بر کرسی سرپرست وزارت نفت تکیه می‌زند تا چهارمین سرپرست وزارت نفت در دولت‌هایی نام بگیرد که ریاست آن بر عهده احمدی‌نژاد گذاشته شده است.
شباهت‌های سازمان تربیت بدنی و وزارت نفت! 
اما به نظر می‌رسد شرایط برای علی آبادی مانند دیگر رئیس سازمان تربیت بدنی رقم بخورد و او نتواند به کرسی وزارت برسد. اگر چه سعیدلو پس از ناکامی در کسب رای اعتماد به سازمان تربیت بدنی رفت اما علی آبادی قرار است ابتدا سازمان تربیت بدنی و سپس وزارت نفت را بیازماید. حال اینکه وزارت نفت و سازمان تربیت بدنی چه قرابتی با یکدیگر دارند از موضوعاتی است که باید رئیس دولت و حلقه نزدیکان آو به آن پاسخ دهند.
آنچه در این چند روز از مجلس بر می‌آید این است که اگر احمدی‌نژاد بخواهد علی آبادی را برای وزارتخانه نفت و یا احتمالا وزارتخانه ادغام شده نفت و نیرو به مجلس معرفی کند با مخالفت قاطع نمایندگان مواجه می‌شود.
بدون تخصص و تجربه سرپرست شد
شاهد این مدعا نیز مصاحبه‌ای است که از رئیس کمیسیون انرژی مجلس منتشر شده است. حمید رضا کاتوزیان با بیان اینکه نمی‌توان کسی را ولو به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد که زبان مفاهمه مشترک با بدنه وزارت نفت را نداشته باشد، گفت: این بد‌ترین انتخاب برای صنعت نفت و گاز است و این تصمیمات کشور را به مخاطره می‌اندازد.
وی با اشاره به معرفی علی آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت اظهارداشت: حوزه نفت و گاز یک حوزه کاملا تخصصی است که آقای علی آبادی هیچ تخصص و تجربه‌ای در این زمینه ندارد و انتخاب وی برای سرپرستی نفت قابل تامل است.
 بد‌ترین انتخاب برای صنعت نفت و گاز
وی خاطرنشان کرد: بخش نفت و گاز با مسائل دیپلمایتک و سیاسی و اقتصادی مرتبط است. ما این مباحث را در دوران آقای می‌رکاظمی هم مطرح کرده‌ایم. وزیری که می‌خواهد وزارت نفت را اداره کند باید بر موضوعات کاری تسلط داشته باشد شاید نباید یک کار‌شناس پتروشیمی خوب باشد اما حداقل باید فعالیت پتروشیمی را خوب درک کند. به تولید آشنا باشد و بر مشکلات این صنعت مسلط باشد، شرایط جهانی را بشناسد، اما آقای علی آبادی هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.
کاتوزیان گفت: انتخاب آقای علی آبادی به عنوان سرپرست نفت شاید بهترین انتخاب آقای احمدی‌نژاد باشد اما اگر از منظر ملی نگاه کنیم، ضمن احترم به شخصیت آقای علی آبادی، این بد‌ترین انتخاب برای صنعت نفت و گاز کشور و شرایط موجود است و این تصمیمات کشور را به مخاطره می‌اندازد.
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد می‌توانست انتخاب بهتری داشته باشد، گفت: از نظر من این انتخاب غیر قابل توجیه است. نفت و گاز با این تصمیمات ضربه خواهد خورد.
 بدون پیشینه مرتبط
پس از اتفاقات عجیب و غریب ورزش کشور علی آبادی مجبور شد کرسی ریاست سازمان تربیت بدنی را به سعیدلو بدهد و خود به کمیته ملی المپیک قناعت کند اما در دولت دهم صادق خلیلیان نگذاشت تا علی آبادی وقت آزاد شده را به استراحت بپردازد و او را به وزارت جهاد کشاورزی برد و برایش حکم ریاست بر شیلات کشور را زد. عمر مدیریتی علی آبادی در شیلات هم نه دوام داشت و نه نکته قابل ذکری در خود جای داد تا سرپرست فعلی وزارت نفت بی‌سر و صدا از شیلات استعفا بدهد.
پیشینه مدیریتی معاون احمدی‌نژاد در شهرداری تهران اما قطعا به دو مورد هیچ ربطی ندارد. اولی ورزش و دومی نفت!
عضو شورای جهاد سیستان و مسئول کمیته عمرانی، مدیر کل راه و ترابری گیلان و معاون وزیر راه و ترابری و مسئول ستاد بازسازی وزارت راه در حالی سرپرست وزار نفت شده است که در سال‌های اخیر قدم به حوزه‌ای که گذاشت با یک سوال واحد روبرو شد: با کدام پیشینه به اینجا آمده‌ای؟
روزی در سازمان تربیت بدنی این سوال را محمد دادکان پرسید و یک روز در بهارستان نمایندگان مجلس می‌خواستند ارتباط گذشته‌اش را با وزارت نیرو بدانند و حالا برای وزارت نفت نیز همین سوال در موردش مطرح است.
 معاون عمرانی بنیاد مستضعفان که روزی احمدی‌نژاد را به عنوان مدیر عامل شرکت آتی ساز منصوب کرد حالا برای چندمین بار پاسخ رفاقت خود را دریافت کرد تا از این پس به جای خیابان گاندی به خیابان طالقانی برود.

Blog Archive