پیوندهای مفید

دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.
AddThis Social Bookmark Button
معرفی کتاب نوشته رضا اولیاء در پاریس در کتابفروشی تور دو بابل Tour Dr Babel
بُرنز و پناهندگی  بیوگرافی رضا اولیاء پنجاه سال در ایتالیا
کتاب بیوگرافی رضا اولیا در پاریس معرفی شد.
زندگی هنری و سیاسی  و عضویت اولیاء در  حزب کمونیست ایتالیاء در سالهای ۱۹۶۰ و فعالیتش در این حزب  علیه  دیکتاتوری شاه در ایران, پیوستن اولیاء به کنفدراسیون جهانی دانشجویان ایرانی خارج از کشور و همکاری رضا اولیاء با روزنامه یونیتا اُرگان رسمی حزب کمونیست ایتالیا, فعالیتهای هنری در ایتالیا, ساختن تندیس به یادبود خسرو روزبه و نصب تندیس در یکی از میادین شهر فیانو رومانو Fiano  Romano  و تهدید توسط ساواک در ایتالیا بخاطر این تندیس و دیگر کارهای هنری او در این کتاب به چشم می خورد،  اولیاء هنر خودش را در خدمت آزادی و علیه رژیمهای دیکتاتوری قرار داده است.

همکاری با پناهندگان فلسطینی, فعالیت علیه رژیم سرهنگ ها در یونان, آشنایی اولیاء با هنرمندان و موسیقی دانان و شعرای یونانی مانند بلتس Beletes  و آهنگساز شهیر یونان تئو دراکیس  Teoetrakis  همکاری و فعالیت اولیاء با پناهندگان شیلی  و ساختن تندیس شاعر شهیر رودا Neruda    دریاف مدال طلا از شهرداری Val Pradiso در شیلی  به خاطر فعالیت سیاسی علیه دیکتاتوری پینوشه Pinoshe آشنائی و همکاری رضا اولیاء با شخصیت های سیاسی - هنری و هنرمندانی  چون نقاش معروف ایتالیایی و استاد اولیاء رناتو گوتوزو Renato Guttuso،   آراگون Aragon شاعر معروف فرانسوی و شاعر معروف اسپانیائی Alberti که شعری برای اولیاء نوشته است در این کتاب به چاپ رسیده است.
در این کتاب عکس های زیادی از شخصیت های معروف می باشد منجمله عکسهایی از مسعود رجوی, منوچهر هزارخانی و شخصیت هایی از حزب کمونیست ایتالیا, یاد آوری می کنم که اولیاء تندیس های زیادی برای پارتیزانها و شخصیت های سیاسی مثل برلینگوئر Berlinguer  دبیر حزب کمونیست ایتالیا و آلدو مورو  Aldo Moro نخست وزیر که به دست تروریستها در رم به قتل رسید ساخته است.

 این کتاب، در تمام کتابفروشی ها منجمله کتابفروشی های کوپ Coop به فروش می رسد.
اولیاء قسمتی از کتاب را به انقلاب ایران علیه رژیم تروریستی خامنه ای اختصاص داده است. همینطور پیوستن خود به شورای ملی مقاومت ایران و فعالیت سیاسی و هنری در مقاومت.
این کتاب روز ۲۸ ژوئن در پاریس  در کتابفروشی تور دو بابل  Tour De Babel  معرفی شد.
در این برنامه که  در مقابل تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه اورینت Orient که زبان و ادبیات فارسی می خوانند، اجرا شد، رضا اولیا در مورد  وضعیت ایران صحبت کرد. در این جلسه آقای مهدی سامع نیز حضور داشتند و ایشان هم در بحث و گفتگو شرکت کردند. سوالات راجع به رژیم ایران و بهار کشورهای عربی بود و آینده ایران و نقش مقاومت که اولیاء و سامع بطور جامع صحبت کردند.

همچنین سوالاتی راجع به سبزها و خاموشی فعالیت سیاسی سبزها که اولیاء گفت: متاسفانه افرادی که سبزها را می خواستند رهبری کنند از جمله افراد و سیاستمدارها و مقصرین رژیم بوده اند که در پست های نخست وزیری مثل موسوی و ریاست مجلس مثل کروبی بوده اند. در صورتیکه جوانان و دانشجویان و کارگران و بخصوص زنان ایران شعارهای ضد دیکتاتور و ولایت فقیه می دادند چه کروبی و چه موسوی تمایلاتی به این شعارها و تعویض رژیم ولایت فقیه نداشتند.
بهار ممالک عربی بخصوص سوریه اهمیت خاصی برای ایران و همچنین برای رژیم دیکتاتوری عراق دارد.

هم چنین در پاسخ به سوالاتی در مورد اشرف، آقای رضا اولیا گفت: به رغم  حملات وحشیانه رژیم مالکی دست نشانده رژیم خامنه ای اشرفیان به فعالیتهای خودشان ادامه می دهند. اولیاء گفت که شهر اشرف در یک مکان بسیار حساس قرار دارد و از پشتیبانی مردم ایران بهره مند است.
برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید

Blog Archive